« terug naar vorige pagina

Tip of klacht

Ons hele team zet zich maximaal in om zo goed mogelijk voor u klaar te staan. Heeft u echter toch nog tips of ideeën dan horen wij dat uiteraard graag!

Klachtenregeling in onze praktijk

Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de zorgverleners in onze huisartsenpraktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.

  1. In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts of de betreffende medewerker bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als we niet weten dat u ontevreden bent, kunnen we ook niet proberen de klacht op te lossen.
    Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
  2. U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. Dit klachtenformulier kunt u afhalen bij de praktijk of uitprinten. De klacht wordt dan door de huisartsenpraktijk zelf behandeld.
  3. Als de uitkomst van het gesprek met de huisarts/medewerker of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid is, dan kunt u een klacht indienen via Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Hoe u een klacht bij hen kunt indienen, leest u op de website www.skge.nl.

 

U kunt het klachtenformulier via deze link  downloaden en uitprinten